Paddle Power

Paddle PowerPaddlePower er DKF's undervisnings- og aktivitetsmateriale for børne- og ungetræningen.

Systemet dækker over 10 færdighedsniveauer målrettet unge roere – en slags svømmemærker for kajaksporten (erstatter de gamle teknikmærker). Målet er at gøre det nemmere at være ungdomstræner og sjovere at være ung i vores sport. Det er tænkt som en hjælp og inspiration til træningen og ikke som et krav!

De første niveauer har til formål at introducere målgruppen til kano- og kajaksporten og kan erhverves på relativ kort tid. Disse niveauer er uafhængige af bådtype. Her går leg og læring hånd i hånd for at udvikle og motivere de unge roere. På de højere niveauer trænes mere avanceret bådteknik, og de unges selvstændighed udvikles.

Det er et forstadie til det officielle EPP uddannelsessystem men overlapper på de høje niveauer.PaddlePowerCoach

Systemet dækker følgende discipliner:

• Turkajak
  • Kapkajak
  • Havkajak
  • Kajakpolo
  • Turkano

Til hvert niveau hører et gummiarmbånd, som tydeligt viser, hvor langt man er nået, samt et særligt armbånd til trænerne. Så kan man nemlig stolt gå og vise det frem. Det er selvfølgelig ikke et krav, at man i klubberne bruger det, men en mulighed - og den mulighed har vi i Troense Kajakklub benyttet os af med stor succes.